آهن پخش , قیمت آهن , وبلاگ اینترنتی آهن

فروش آنلاین آهن , قیمت روز میلگرد , آهن آنلاین , میلگرد, قیمت میلگرد ,قیمت آهن , ورق سیاه , آهن اصفهان

آهن پخش , قیمت آهن , وبلاگ اینترنتی آهن

فروش آنلاین آهن , قیمت روز میلگرد , آهن آنلاین , میلگرد, قیمت میلگرد ,قیمت آهن , ورق سیاه , آهن اصفهان

پیوندها
پیوندهای روزانه

قیمت تیرآهن - آشنایی با تیرآهن معمولی (IPE)

شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۱۷ ب.ظ

 

آشنایی با تیرآهن معمولی (IPE) و مشخصات فنی آن


استفاده از فولاد در حال حاضر در اجرای سازه های اسکلت فلزی به دلیل استحکام بالای فولاد در کشش و فشار اعمال شده به سازه صورت می گیرد. تیرآهن نیز از جمله مقاطع پرکاربرد و مهمترین نوع پروفیل های ساختمانی در ساخت و ساز است که انواع متعددی نیز دارد.

کاربرد ورق سیاه و ورق روغنی - ورق روغنی چیست؟
فرآیند تولید تیرآهن


در ابتدا شمش ها را توسط یک جک هیدرولیکی در ردیف های مشخص به داخل کوره ها هدایت می کنند و کوره را در دمای 1100 درجه سانتی گراد جهت نورد آماده می کنند. سپس شمش های پخته شده روی رول ها قرار می گیرند و به طرف مرحله رافینگ هدایت می شوند. مرحله رافینگ در سه مرحله از قطر شمش ها کاسته و به طول آن می افزاید و بعد از مرحله رافینگ (استندها) قفسه های نورد قرار دارند که این مرحله متشکل از 10 تا 18 استند با کالیبر مشخص می باشد مرحله آخر نورد قسمت قیچی متراژ جهت برش محصولات تولید شده در طول های مشخص بکار برده می شود سپس محصولات تولیدی در زیر گیوتین های بسته بندی به طول 12 متری طبق استاندارد برش داده می شوند.

Ipn Ipe Iron H Section Q235 Steel H Profile Bar - Buy High Quality ...

روش‌های برش تیرآهن


برش تیرآهن به دو روش صورت می گیرد که عبارتند از:

1-برش به روش کوپال
این روش توسط دستگاه قطع کن سنگین صورت می‌گیرد که مجهز به برش گیوتین است که انواع پروفیل های فولادی را در امتداد خط منکسر قطع می‌نماید


2-برش به روش برنول
برش به وسیله‌ی لوله‌ی برنول صورت می‌گیرد که شعله‌ی بنفش رنگی که از گاز استیلِن و اکسیژن تولید شده را منتشر می‌نماید. این نوع برش تحت عنوان هوابرش نیز نامیده می شود.

لیست انواع تیرآهن

تیرآهن ها دارای انواع مختلف و با مشخصات هندسی و کاربری متفاوتی می باشد که عبارتند از:

1-تیرآهن معمولی (IPE)
تیرآهن معمولی (I Profile European) یا تیرآهن بال نیم پهن با سطح مقطع I شکل در ایران کاربرد زیادی دارد. این تیرآهن طبق استاندارد اروپا تولید می‌شود. مشخصات تیرآهن معمولی، ثابت بودن ضخامت بال است. انواع سایز تیرآهن معمولی در کارخانجات با ارتفاع مقطع 80 تا 600 میلیمتر تولید می شود. این تیرآهن محصولی از نورد گرم فولاد با مقطع عرضی معین که از قسمت میانی به نام جان و دو لبه موازی به نام بال تشکیل شده است‌.
Ipe Standard Prime Structural Mild H Iron Beam H Steel - Buy H Iron ...

https://www.asroon.ir/products/detail/%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF%DB%8C-/110/view/
2-تیرآهن نرمال (INP)
تیرآهن نرمال (I Normal Profile) با سطح مقطع I شکل که ضخامت بال آن با فاصله گرفتن از جان تیرآهن کاهش می یابد و تفاوت اصلی آن با تیرآهن معمولی در ضخامت بال است. مشخصه این تیرآهن طبق استاندارد کارخانجات روسیه و چین می باشد. تیرآهن نرمال در کارخانجات با ارتفاع مقطع 80 تا 600 میلیمتر تولید می شود.
کاربرد تیرآهن نرمال در چند سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است که این امر به دلیل عملکرد سازه ای بهتر تیرآهن معمولی (IPE) نسبت به تیرآهن نرمال و همچنین تولید انبوه تیرآهن معمولی در کشور و کاهش خروج ارز از کشور می باشد.

Sell INP iron by CV. Indo Jaya Sentosa,Cheap Price
3-تیرآهن بال پهن (IPB)
تیرآهن IPB (I Profile Broad) یا هاش (H) یا تیرآهن های عریض که در آنها طول بال ها نسبت به تیرآهن   IPE افزایش یافته و تیر آهن بال پهن نامیده می شوند. تیرآهن هاش در کارخانجات با ارتفاع مقطع 100 تا 1000 میلیمتر تولید می شود. تحمل تیرآهن بال پهن تک نسبت به تیرآهن معمولی تک در برابر اعمال بارهای وارد بیشتر است.
HEB (IPB) Beams, IPB Profiles HEB Beam

کاربرد تیرآهن معمولی (IPE)
1-ساخت تیر به صورت تک و دوبل به عنوان تیر اصلی برای اتصال به ستون و تیر فرعی برای اتصال به تیرهای اصلی

2-ساخت ستون ها

3-ساخت اعضای خرپاها

4-ساخت نعل درگاه ها

5-پوشش سقف ها به صورت تیرهای فرعی و اصلی (پل یا شاهتیر)

6-ساخت پل های لانه زنبوری

7-اتصال دو تیر عرضی در سقف یا خرپای سقف به عنوان تیر کلاف

معایب و مزایای تیرآهن


تیرآهن نیز مانند سایر مقاطع فولادی دارای مزایا و معایبی است که به شرح زیر می باشد:



مزایای تیرآهن معمولی


۱- بعد از اتمام اجرای سازه امکان تقویت تیرها وجود دارد.
۲- اتصال چندین قطعه به یکدیگر توسط تیرآهن امکان‌پذیر  می باشد.
۳- این قطعات به صورت پیش ساخته در کارخانه‌ها موجود هستند.
۴- اجرا و نصب تیرآهن سرعت بالایی دارد.
۵- تیرآهن در ارتفاع زیاد کاربرد فراوانی دارد.


معایب تیرآهن


۱- تضعیف در دمای بالا (آتش سوزی): با بالا رفتن دما در شرایط آتش سوزی مقاومت ساختمان‌های فلزی کاهش می‌یابد. اگر در شرایطی دمای اسکلت فلزی از دمای ۵۰۰ به دمای ۶۰۰  درجه سانتی گراد افزایش یابد باعث به خطر افتادن تعادل ساختمان می شود.

۲- خوردگی فلزات در برابر عوامل خارجی (رطوبت): قطعات فلزی استفاده شده در ساختمان‌ها در برابر شرایط جوی از خود واکنش نشان داده و باعث کاهش ابعاد قطعات فلزی و خوردگی فولاد می‌شود، به این ترتیب مخارج محافظت و نگهداری ساختمان افزایش می یابد.  پدیده زنگ زدگی در فولاد باعث خوردگی فولاد و در شرایط اضطراری باعث تخریب سازه و تحمیل خسارات جانی و مالی فراوانی می شود. اگر سازه اسکلت فلزی در مناطق با رطوبت زیاد مانند بنادر اجرا شده باشد جهت پیشگیری از پدیده مخرب زنگ زدگی، رنگ آمیزی قطعات سازه اسکلت فلزی توسط رنگ های ضد زنگ (سُرنج) باعث کاهش چشمگیر اثر مخرب رطوبت بر سازه اسکلت فلزی می شود

۳-تمایل قطعات فلزی به کمانش: تمایل قطعات فلزی به کمانش به ویژه در ستون های بلند (لاغر) از نقاط ضعف این محصولات می باشد.

۴- اتصال نامناسب قطعات: اتصال قطعات فلزی به 3 روش اتصال جوشی، پیچی و پرچی صورت می گیرد  اما در کشور ما اغلب اتصالات با جوش صورت می‌گیرد که در این میان به دلیل عدم مهارت برخی از جوشکاران و عدم کنترل توسط مهندسین ناظر بعدها پس از بهره برداری از ساختمان اسکلت فولادی در ساختمان مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

https://www.asroon.ir/products/detail/میلگرد-آجدار/101/view/
تیرآهن لانه زنبوری
تیرآهن لانه زنبوری نوعی از تیرآهن است که به منظور افزایش مقاومت خمشی در تیرهای نرمال آن ها را به شکل لانه زنبور برش می دهند. این تیرآهن جزو تیرآهن های نورد شده در کارخانه نمی باشد. دلیل نام گذاری تیرآهن لانه زنبوری ماهیت تصویری این محصول می باشد. فضاهای خالی موجود در جان تیر آهن چون لانه زنبور است و وجود همین لانه های زنبوری شکل علت اصلی نامگذاری محصول می باشد. تولید تیرآهن لانه زنبوری کارگاهی می باشد و فروش تیرآهن لانه زنبوری غیرمعمول می باشد. در نقشه ها معمولاً علامت اختصاری تیرآهن لانه زنبوری با حروف (CNP) نمایش داده می شود.

نحوۀ طراحی تیر لانه زنبوری
ابتدا جان تیرآهن نورد شده را به صورت زیگزاگ بریده، سپس قطعات به دست آمده به اندازه یک دندانه نسبت بهم جابجا می شوند. در نهایت با جوش نفوذی کامل اتصال را کامل می کنند. در تیرهای لانه زنبوری تعیین ارتفاع تیر و شکل حفرۀ ایجاد شده در جان تیر آهن به محاسبات فنی و زاویه برش α بستگی دارد. این زاویه معمولاً بین ۴۵ تا ۶۰ درجه متغیر است.

قیمت تیرآهن - فرآیند تولید تیرآهن
 

مزایای تیر لانه زنبوری

مزایای تیرآهن لانه زنبوری عبارت است از:
1-مقرون‌به‌صرفه و کاملاً اقتصادی

2-تحمل بار بالا

3-مقاومت بیشتر

4-افزایش استحکام و مقاومت بدون بار اضافه

5-افزایش بار خمشی

6-کاربردهای متنوع در انواع صنایع به ویژه پل سازی، حمل و نقل، عمران و غیره

معایب تیر لانه زنبوری
تیر لانه زنبوری دارای معایب و اشکالاتی در اجرا و بهره برداری نیز می باشد.در ساخت تیر لانه زنبوری می بایست اصول کاملاً رعایت گردیده در غیر این صورت احتمال تخریب تیر زیر بار وارد شده وجود خواهد داشت. ایراد اساسی تیر لانه زنبوری، وجود حفره ها است که باعث کاهش مقاومت برشی تیر در محل اتصال پل به ستون یا اتصال تیرآهن تودلی (تیر فرعی) به پل لانه زنبوری می شود. معمولاً این عیب باعث ممنوعیت تیر لانه زنبوری می شود. برای رفع این عیب و تأمین مقاومت برشی از دست رفته، بعضی از حفره ها را با ورق فلزی پر می کنند. تیر لانه زنبوری در ساختمان اسکلت فلزی می تواند به صورت پل، فقط در یک دهانه یا به صورت پل ممتد به کار رود.

وزن تیرآهن های معمولی


در کشورهای مختلف مهندسین و مجریان پروژه های عمرانی جهت تحلیل و طراحی استاندارد، دقیق و اصولی محاسبات خود از کتابچه اشتال که به عنوان مهمترین منبع مشترک و کارآمد است استفاده می نمایند. برای مشاهده جدول وزنی انواع تیرآهن معمولی طبق وزن های استاندارد اشتال کلیک نمایید. جدول تحمل بار تیرآهن از کاربردی ترین جداول برای مهندسین محاسب محسوب می گردد که می توان براخی از موارد را در کتابچه اشتال استخراج نمود. مسلماً با افزایش ارتفاع مقطع تیرآهن، مقاومت آن در برابر بار افزایش می یابد به عنوان مثال مقاومت تیرآهن 16 نسبت به مقاومت تیرآهن 14 بیشتر می باشد. برای مشاهده جدول وزنی انواع تیرآهن معمولی طبق وزن های استاندارد اشتال کلیک نمایید.


تولید کنندگان تیرآهن:
تولید کنندگان مختلف تیرآهن به شرح زیر می باشد:

  • کارخانه ذوب آهن اصفهان
  • کارخانه فولاد فردوس باختر
  • کارخانه فولاد خوزستان
  • کارخانه فولاد شاهین بناب
  • کارخانه فولاد فایکو
  • کارخانه فولاد کوثر اهواز
  • کارخانه فولاد ناب تبریز
  • کارخانه فولاد آریا ذوب
  • کارخانه فولاد یزد
  • کارخانه فولاد کرمانشاه
  • کارخانه آریان فولاد
  • کارخانه فولاد ظفر بناب


برای مشاوره با کارشناسان فروش و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 43000023-021 تماس حاصل فرمائید.
منبع: https://www.asroon.ir/products/detail/تیرآهن-معمولی--IPE-/107/view/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۳/۱۰
  • ۴۶۶ نمایش
  • ismaeil sahab

نظرات (۴)

دیروز زنگ زدم یکی از شرکتا آهن و فولاد قیمت تیرآهن گرفتم ثبت سفارش کردم امروز زنگ زدن میگن قیمت کشیده بالا باید مابه تفاوت بدی منم زیربار این حرف نرفتم و سفارشمو لغوکردم . گشتم آسرون رو پیدا کردم باهمون قیمتی که دیروز سفارش ثبت کرده بودم تیرآهن ازشون خریدم و بارمو ارسال کردن. درسته بازار ثبات نداره ولی خوبه یه سریا وجدانشونو به چندرغاز نفروشن . مرسی از آسرون

https://www.asroon.ir/

  • صنایع اهن
  • محتوای شما با موضوع آشنایی با تیرآهن معمولی (IPE) و مشخصات فنی آن بسیاری عالی بود.

    خوشحال می شم به وبلاگ حوزه اهن الات در بازار داخلی ایران ما هم سر بزنید.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی