آهن پخش , قیمت آهن , وبلاگ اینترنتی آهن

فروش آنلاین آهن , قیمت روز میلگرد , آهن آنلاین , میلگرد, قیمت میلگرد ,قیمت آهن , ورق سیاه , آهن اصفهان

آهن پخش , قیمت آهن , وبلاگ اینترنتی آهن

فروش آنلاین آهن , قیمت روز میلگرد , آهن آنلاین , میلگرد, قیمت میلگرد ,قیمت آهن , ورق سیاه , آهن اصفهان

پیوندها
پیوندهای روزانه

چگومه میلگرد را در سازه آرماتوبندی می کنند؟

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۵۸ ب.ظ

چرا میلگرد (Rebar) را در بتن قرار می دهند؟

REBAR

امروزه بتن احتمالاً پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که توسط انسان ساخته شده است.

برخی از سازه های بتونی ساخته شده در زمان امپراتوری روم هنوز هم امروز ایستاده و پابرجا هستند. بتن محکم و بادوام است زیرا از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. اما همه ما می دانیم که بتن می تواند شکسته و از هم جدا شود. دلیل این است که بتن از مقاومت کششی بسیار ضعیفی برخوردار است.

 استحکام کششی نیرویی است که برای جدا کردن چیزی تا زمان شکسته شدن لازم است. وقتی میلگرد فولادی به بتن اضافه شد، می توانیم یک مصالح ساختمانی ئاشته باشیم که از نظر فشرده سازی و مقاومت کششی بسیار بالا باشد.

میلگرد با توجه به قدرت عملکرد آن درجه بندی می شود. استحکام عملکرد میلگرد نیرویی است که برای تغییر شکل یا خمش دائمی آن لازم است. با هر نیرویی کمتر از آن، میلگرد به شکل اولیه خود باز خواهد گشت.

این تفاوت بین عملکرد و استحکام کششی بدین معنی است که میلگرد از خاصیت انعطاف پذیری خاصی برخوردار است.

 اگر نیرویی میلگرد درجه 60 را خم کند ، 30000 پوند نیرو برای هر اینچ مربع دیگر لازم است تا آن را از هم جدا کند.

  تصور کنید که هنگام طراحی ساختمان در منطقه زلزله زده می تواند چقدر مهم است.

فقط فکر کنید - بتون مسلح فلزی که امروز می ریزید ممکن است 2000 سال از عمر آن گذشته باشد و مقاوم بماند!

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/default.aspx?title=%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-&id=20

 

چگومه میلگرد را در سازه آرماتوبندی می کنند؟

Post-Tensioned vs. Rebar Slabs

گنجاندن میله های تقویت کننده ("میلگرد") در  بتن روشی است که استحکام طولانی مدت را به بتن را داده و در ساخت پایه ها، دیوارها، استخرها، ساختمان ها و سایر سازه ها استفاده می شود. فشرده سازی بتن به خوبی انجام می شود، بتن بدون میلگرد تحت فشار و پیچ خوردگی عملکرد کمتری خواهد داشت. سازه هایی مانند پایه ها یا دیوارها باید از فشارهای چندگانه جانبی و افقی ، فشرده سازی و پیچ خوردگی استفاده کنند. میلگرد به خوبی با بتن کار می کند. زیرا این مواد در هنگام تغییر درجه حرارت منبسط می شوند و با همان میزان منقبض می شوند.

 

مهندسان عمران، تعداد میله های تقویتی مورد نیاز در یک پایه خاص یا سایر سازه های بتونی را به همراه شکل، اندازه و الگوی میلگرد نصب شده محاسبه می کنند. میلگرد در یک الگوی طراحی شده در بتن تنظیم شده است تا اتصال آن با بتن انجام شود.

 

 

از میلگرد چگونه در ساخت بتن آرمه استفاده می شود؟

 

آرماتور نقش های مختلفی برای انجام دارد:

Relative strength of wire mesh vs rebar for reinforcing a concrete ...

تقویت اولیه میلگرد مورد نیاز برای اطمینان از اینکه ساختار به طور کلی می تواند بارهایی را که عناصر سازه و محیط بر روی آن قرار می دهند ، پشتیبانی کند.

تقویت ثانویه، که به عنوان توزیع یا تقویت حرارتی نیز شناخته می شود، دوام و زیبایی  را بر سازه می افزاید: این عناصر مقاومت موضعی کافی برای محدود کردن ترک و مقاومت در برابر فشارهای ناشی از تغییرات دما از قبیل انقباض و انبساط را فراهم می کنند.

 

میلگرد همچنین در نقاط خاص به کار می رود تا در برابر بارهای سنگین مقاومت کند. همچنین مقاومت موضعی ایجاد می کند که تاثیر بار را در یک منطقه وسیع تر گسترش می دهد. میلگرد همچنین می تواند سایر میله های فولادی را در وضعیت صحیح نگه دارد تا بارهای تعیین شده خود را تحمل کند.

 

از میلگرد  می توان برای تقویت سازه های سنگ تراشی نیز استفاده کرد، زیرا سنگ تراشی دارای خاصیت مشابه بتن است و برای حمل بارهای کششی به تقویت نیاز دارند. واحدهای سنگ تراشی مانند بلوک و آجر را می توان با استفاده از حفره ها و میلگرد ساخت.

ابزاری که برای نصب میلگرد استفاده می شود؟

Rebar Grid for Concrete Slab - How to Build a Slab Foundation

سه عملیات در برش، خم شدن و گره خوردن میلگرد نقش دارد. قطر میلگردهای تقویت شده در بتن آرمه می تواند از 6 تا 42 میلی متر باشد. در نتیجه فروشگاه آسرون، طیف وسیعی از تجهیزات برش ، خم و اتصال را برای کار با میلگرد دارد که می تواند بتن آرمه ها برای سازه شما آماده کند و به محل ساخت سازه حمل کند تا شما  پیشرفت بهتری در اجرای پروژه داشته باشید.

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/default.aspx?title=%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%B1%D9%82&id=51

ایمنی هنگام نصب میلگرد

حمل میلگرد در پروژه ها خطرناک است. برای جلوگیری از صدمه، انتهای میلگرد باید با درپوش های پلاستیکی پوشانده شود تا از زخم بینی جلوگیری شود.

نصب و راه اندازی بتن

شرکت آسرون سابقه کار گرانی در زمینه کار با مهندسین عمران و طراحی برای نصب اسکله ها، پدهای بتونی و سایر سازه های باربری در خصوصیات ساختمان های مسکونی و تجاری داریم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما با ما تماس بگیرید و مشاوره تخصصی دریافت کنید.

 

WWW.asroon.ir

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/قوطی-پروفیل-صباح/35/view/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۲/۲۰
  • ۴۰۱ نمایش
  • ismaeil sahab

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی